BREAKING NEWS

Sunday, 19 March 2017

PERMATA : Datin Seri Rosmah tidak pernah dibayar gaji


KUALA LUMPUR – Pegawai Khas Datin Seri Rosmah Mansor, Datuk Rizal Mansor sekali lagi membidas DAP dan ADUN Damansara Utama, Yeo Bee Yin yang berterus menyerang Program Permata Negara (Permata).
Rizal melalui satu klip video yang berdurasi 2:11 saat menggesa DAP dan Yeoh untuk mengemukakan cadangan sekiranya mereka mempunyai idea yang lebih mengenai pendidikan awal kanak-kanak.
“Kita dah banyak kali bawa dia (DAP) melawat ke Pusat Permata, bagi penjelasan dan yang beri penyelasan bukan orang biasa (tapi) merupakan pakar-pakar (antaranya)Tan Sri Sharifah Habsah, Datuk Sri Siti Azizah, Setiausaha Bahagian Permata, Datuk Saidatul Akhmar (namun) dia masih (memilih) untuk tidak faham lagi.
“Saya pun tak reti nak gelar orang yang tak faham-faham ni, sebab itu sebelum ini kita beri sarana pada dia suruh daftar di Permata untuk bagi dia cerdik sikit tapi smapai hari ini dia tak daftar-daftar lagi.
“Saya nak tanya pada rakyat Malaysia di luar sana, apa salah Datin Seri Rosmah menubuhkan Permata kalau DAP atau bini Lim Guan Eng ada idea yang lebih baik untuk pendidikan kanak-kanak sila buat yang dok kacau program yang diilhamkan oleh Datin Seri Rosmah ini pasal apa?” soalnya melalui klip video tersebut yang dimuatnaik di laman Facebooknya sebentar tadi.
Rizal turut menegaskan, Rosmah hanya menjadi penaung kepada Permata namun tidak mempunyai sebarang kuasa eksekutif serta tidak dibayar gaji walaupun satu sen.
“Saya nak bagi tahu, Datin Seri Rosmah tak dapat gaji pun tapi dia (Rosmah) fikir nak bagi program pendidikan awal ini untuk kanak-kanak khusus untuk anak di luar Bandar (jadi) yang DAP nak dengki ini pasal apa?
“Apakah DAP nak sabotaj kepentingan pendidikan awal kanak-kanak di luar bandar dan orang susah yang miskin bandar?” soalnya lagi.
Rizal turut berkata program Permata adalah bertujuan untuk kepentingan anak-anak Malaysia demi untuk masa depan negara yang lebih cemerlang.

 
Copyright © 2014 PenangKini.