BREAKING NEWS

Wednesday, 19 April 2017

Pengasas PPBM Umum Keluar Parti


BERLANGSUNG di sebuah hotel di ibu kota sebentar tadi, pengumuman keluar parti oleh antara pengasas parti milik Mahathir, PPBM.  Kalau sebelum ini Khairudin dan Ezam, kali ini giliran Kamarulazman Habibur Rahman yang juga Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PPBM pulak untuk meninggalkan parti yang belum pun setahun umurnya tu..

Muka Kamarul ini, yang popular dengan panggilan Cikgu Kamarul dikalangan siapa yang mengenalinya, memang dah macam muka tetap PPBM.  Ada PPBM, ada dia, jangan lepas ni, dah takde dia, PPBM pun takde sama sudahlah.  Kadang-kadang penulis terfikir, adakah dia ni maskot PPBM?

Tapi, ada PPBM ke takde bukan penting sangat.  Malah tindakan Kamarulazman keluar parti ini pun taklah begitu besar impaknya melihat kepada saiz PPBM ini yang macam reban ayam, terselit diantara kandang khinzir dan lembu dalam Pakatan – ibarat macam itulah.

Yang penting ialah untuk rakyat menilai parti yang ditubuhkan Mahathir ini.  Nak tarik sokongan rakyat macam mana kalau nak pertahan sokongan dari dalam pun tak berdaya?  Bukan taraf anak yang keluar parti ni tapi antara pengasas tu.

Apapun, sudah tentu, pengumuman keluar parti oleh antara pengasas PPBM ini akan dipandang sepi oleh Mahathir dan mereka yang masih tinggal di dalam parti bercapkan bunga itu. Tapi jangan ahli biasa UMNO keluar parti kang, 4 hari cerita tak habis seolah-olah dek kerana itu UMNO boleh melungkup.  Politik Mahathir macam itulah.

Dahlah, malas pulak nak tulis panjang-panjang.  Yang penting, hari ini memang sangat menceriakan!!
 
Copyright © 2014 PenangKini.