BREAKING NEWS

Wednesday, 30 August 2017

MCA Terus Bersama Rakyat – DAP Hanya Seperti Burung Kakak Tua Yang Bijak Berkata kata


DAP Hanya Seperti Burung Kakak Tua Yang Bijak Berkata kata dan terus berkata tanpa dapat menunjukkan sifat yang boleh membina  dan menjamin kepentingan rakyat terbela dibawah kepimpinan mereka

Parti cauvanis DAP ini sebenarnya takut dengan bayang-bayang mereka sendiri. Ini kerana tindakan mereka yang mana selama ini hanya tahu berpolitik sepanjang masa tanpa membedulikan hal berkaitan dengan kebajikan rakyat

DAP  umpama anjing dengan bayang-bayang, sebab tu la dorang takut dengan diri sendir. Dorang cuba mengelirukan rakyat, DAP hanya tahu bermain isu sahaja dan tiada satu pun perubahan yang dilakukan malah pada kebanyakannya DAP merosakkan segalanya.

Kerosakan ini bukan sahaja kepada kemsayarakatan malah kerosakan kepada keamanan serta keharmonian kum dalam Negara ini. DAP amat bijak mengkritik apa yang dilakukan oleh kerajaan untuk raklyat.

Pada masa yang sama mereka tidak pernah memikirkan apa juga kaedah untuk kebaikan rakyat dibawah tadbiran mereka untuk memastikan rakyat dapat menikmati hasil negeri bersama.

Bukan itu sahaja, kita sudah sedia maklum yang DAP ni dari dahulu lagi memang tak pernah setuju dengan kemajuan yang dibawa untuk rakyat.  Malah mereka menentang semuanya dengan mengatakan ianya adalah penyelewengan dilakukan atas nama wang rakyat.

Perkara tersebut atau tingkah laku tersebut sudah amat terkenal dikalangan pemimpin DAP yang amat suka cari kesalahan orang lain. Walaupun projek yang dilaksanakan tersebut tiada cacat celanya tapi DAP tetap juga cuba untuk timbulkan kekacauan dan memperburukkannya.

DAP atau Pakatan Harapan hanya pandai menabut janji demi janji dan terus mencipta janji yang baru dan akhirnya rakyat Pulau Pinang menjadi mangsa penipuan akibat kerakusan politik Parti Tindakan Demokratik (DAP).

Bak pepatah, cakap tak serupa bikin, indah khabar dari rupa dan untuk generasi muda yang berasama DAP terus mendendangkan dan mencipta jadual perangkaan  dengan mengatakan bahawa DAP amat bersih, telus dan membawa kemajuan untuk rakyat.

Bukti yang nyata apabila wakil rakyat BN mempersoalkan status sekurang-kurangnya 51 buah projek untuk manfaat rakyat di beberapa kawasan di Pulau Pinang gagal dilaksanakan sejak 2008 sehingga kini.

Sejak DAP yang diterajui Lim Kit Siang dan anaknya Lim Guan Eng mentadbir Pulau Mutiara, rakyat tidak mendapat manfaat daripada parti itu malah rakyat dibebani dengan system percukaian yang tinggi serta kenaikan kadar pakir yang tidak masuk akal.

DAP sering membuat kenyataan bahawa parti tersebut mampu mentadbir negeri dengan baik tetapi saban hari, satu persatu kegagalan terserlah. Kini, janji hanya tinggal janji dan itulah sifat sebenar DAP, tidak bertanggungjawab.

Tidak seperti kerajaan BN yang memerintah Malaysia, bukti kepada rakyat telah terlaksana menerusi Aku Janji. Sehingga Mac tahun ini, sebanyak 83 peratus projek Aku Janji Kerajaan Persekutuan pada Pilihan Raya Umum ke-13 dengan peruntukan RM73.49 bilion melibatkan 4,844 projek telah siap sepenuhnya.

Apa pula cerita degan DAP yang hanya memerintah sebuah negeri tetapi kucar kacir dibuatnya. Jika negeri yang ditadbir DAP sendiri gagal melaksanakan dan menunaikan janji dan kemajuan, sudah tentu parti itu tidak mampu mentadbir negara.

Kini sudah tiba masanya rakyat terutamanya dari Pulau Pinang menolak DAP dan memilih kerajaan BN yang telah terbukti memerintah negara dengan baik, memegang kepada prinsip dan menunaikan janji.

Timbalan Presiden MCA, Datuk Seri Dr Wee Ka Siong, pemimpin DAP cukup gemar mencari kesalahan orang lain. Misalnya berlaku sesuatu yang menyebabkan rakyat marah, dengan mudah pemimpin DAP akan menuding jari kepada Barisan Nasional.

MCA, selepas transformasi dalam organisasi dilancarkan oleh  Dato Sri Liow Ting Lai serta Dato Wee Ka Siong terus megerakkan tenaga kerja keseluruhannya dan segenap ceruk untuk memberikan khidmat kepada semua golongan masyarakat  terutama masyarakat Cina.

MCA kini telah menumpukan gerak kerja yang bersepadu dan  banyak membela nasib masyarakat khususnya kaum Cina.  Tindakan ini telah mengugat sokongan masyarakat Cina terhadap DAP dan berbagai andaian ditafsirkan oleh DAP untuk memfitnah MCA.

Kini setelah  dua penggal DAP memerintah Pulau Pinang namun mereka dilihat gagal mentadbir kerajaan negeri dengan baik. Malah kebanyakan rakyat terus merunggut dengan sikap pilih kasih DAP terhadap rakyat.

Berbagai kemajuan diwar warkan, namun berapa banyak yang telah berjaya dilaksankan oleh DAP. Semuanya  projek yang  tidak memberikan impak kepada rakyat marhaen yang berpendapatan rendah.

Tersisih dari arus pembangunan telah memperlihatkan  seolah-olah DAP adalah sebuah parti pembangkang  dan bukan sebuah kerajaan yang memerintah di Pualau Pinang.. Apa yang dibina oleh BN sebelum ini di Pulau Pinang berjaya dirosakkan DAP sejak memegang tampuk pemerintahan.

Jadi, masyarakat perlu memandang serius tentang perkara ini. Peluang sudah diberikan kepada mereka untuk menjadi pemerintah di Pulau Pinang dan beberapa negeri lain pada pilihanraya-pilihanraya lepas. Namun, laungan anti-rasuah dan segala jenis janji manifesto seperti yang ditaburkan pada kempen pilihanraya lalu hanyalah lakonan tagih sokongan.

DAP dan parti-parti dalam pakatan semuanya hanya pandai cakap tetapi tidak pandai mempraktikkannya. Cukuplah rakyat memberi mereka peluang untuk memerintah mana-mana negeri pada PRU14 nanti.

Kaum Cina seharusnya membuat penilaian prestasi diantara MCA dan DAP dan terus menyokong sebuah gabungan yang kukuh untuk memastikan gerakan ekonomi berjalan dengan baik.,

Ketika ini MCA adalah pilihan yang lebih baik dan tepat untuk diberikan sokongan oleh masdyarakat Cina yang mementingkan  ruang dan peluang untuk menjana ekonomi dalam keadaan negara yang terus dipacu mengikut landasan yang betul.

Berdasarkan gerak kerja dan kesungguhan yang diperlihatkan oleh MCA dalam beberapa projek Pembangunan Kampung Cina misalnya, pemimpin MCA berjaya memberikan khabar gembira buat masyarakat Cina.

Begitu juga dengan para usahawan kecil dan sederhana. Boleh kata, masyarakat Cina kini tidak bimbang dengan kesungguhan gerak kerja yang dilancarkan oleh MCA sejak melakukan penambahbaikan didalam parti.

Sekarang MCA adalah sebuah parti yang cukup komited membantu dan membela nasib rakyat tanpa bermusim dan dilakukan gerak kerja sepanjang masa.
 
Copyright © 2014 PenangKini.