Wednesday, 18 December 2019

Pulangan ASB 2019 paling rendah dalam sejarah



Permodalan Nasional Berhad (PNB) mengumumkan pengagihan pendapatan sebanyak 5.00 sen seunit dan bonus 0.50 sen seunit bagi Skim Amanah Saham Bumiputera (ASB) untuk tahun kewangan berakhir 31 Disember tahun ini.


Ia adalah pulangan terendah dalam sejarah.

Berikut adalah dividen dan bonus ASB dari tahun 1990 - 2018.




Pengerusi Kumpulan Permodalan Nasional Bhd (PNB), Tan Sri Dr Zeti Aziz, berkata walaupun berdepan persekitaran mencabar, ASB berjaya memberikan agihan pendapatan sebanyak RM9.0 bilion bagi tahun kewangan 2019.

Beliau berkata, ketidaktentuan pasaran kewangan dan ketegangan perang perdagangan Amerika Syarikat (AS) dan China serta perdagangan global yang perlahan menjejaskan prestasi eksport pasaran serantau dan permintaan luaran, sekali gus menjadikan persekitaran pasaran lebih mencabar pada 2019.

Katanya, walaupun pembayaran agihan ASB  rendah, tetapi kadar agihan itu lebih tinggi berbanding kadar deposit tetap dan mengatasi prestasi Indeks FBM KLCI.

"Jumlah keseluruhan pembayaran pengagihan bernilai RM9.0 bilion ASB ini akan memanfaatkan 10 juta pemegang unit yang memiliki 167.2 bilion unit.

"Setakat ini, sejak ASB diperkenalkan pada 1990, jumlah pengagihan pendapatan dan bonus terkumpul dana sebanyak RM152.0 bilion dibayar oleh PNB kepada pemegang unit," katanya ketika mengumumkan agihan pembayaran ASB di sini, hari ini.

Bagi Amanah Saham Nasional (ASN) pula, ASNB mengagihkan pendapatan sebanyak 2.75 sen seunit bagi tahun kewangan berakhir 31 Disember 2019.




2 comments:

  1. Untuk bukti pencairan W / A: +6281617538564
    Nama ******* Neni Syahir
    kota: ******** Bandung
    jumlah pinjaman: ****** Rp5,5 miliar
    suku bunga: ******* 1%
    @Twitter ikuti sekarang: *********** @AasimahaLoan

    Saya adalah korban penipuan di tangan kreditor palsu. Saya kehilangan sekitar Rp.65.000.000 karena saya membutuhkan modal besar Rp. 5,5 miliar. Saya hampir mati, saya tidak punya tempat untuk pergi dan bisnis saya hancur, dan dalam proses itu saya kehilangan suami saya. Saya tidak tahan lagi. 4 November 2019, saya bertemu dengan seorang teman lama di sebuah restuarant di Bandung yang memperkenalkan saya kepada seorang ibu yang baik, Ny. AASIMAHA ADILA MEMILIKI PERUSAHAAN PINJAMAN, yang akhirnya membantu saya dengan pinjaman besar untuk membayar hutang bank saya. Tolong, bantu saya untuk berterima kasih kepada ibu-ibu Muslim yang memberikan perusahaan pinjaman besar milik sendiri, pemilik pabrik dan individu pribadi untuk meningkatkan kehidupan dan bisnis mereka. Saya juga ingin menggunakan kesempatan ini untuk menasihati sesama orang Indonesia. Jika Anda menginginkan pinjaman modal besar, Anda dapat menghubungi mereka dan melihat situs web mereka. Anda perlu tahu bahwa ada banyak scammer di blog ini yang tidak memiliki situs web di peta Google,. perusahaan pinjaman resmi AASIMAHA ADILA AHMED LOAN memberi saya pinjaman Rp5,5 miliar dengan tingkat bunga sangat rendah untuk 1% seiring dengan pinjaman berjangka dengan persetujuan cepat dan pencairan mendesak. Jika Anda menginginkan kapita investasi yang besar dan Anda ingin membayar hutang Anda, segera terapkan dan berbahagia seperti banyak orang di sini.
                                          Batas aplikasi di bawah ini

    E-mail: *******aasimahaadilaahmed.loanfirm@gmail.com
    WhatsApp ::: ************ + 447723553516
    Email saya; ***************** nenisyahir@gmail.com

    ReplyDelete