Tuesday, 21 January 2020

Sebijik Muka AIiff Syukri. Netizen Terkejut Muka Penjaga Gol Bolasepak Pulau Pinang Seiras Jutawan Kosmetik



” Tolong jangan tunjuk kat Alif shukri nanti tak pasal-pasal dia mengaku dia keturunan mat salleh pula”

Demikian gurauan seorang waganet yang terkejut melihat gambar penjaga gawang pasukan bola sepak Pulau Pinang yang menjadi tular di Twitter sejak 2 hari lalu.

Penjaga gol pasukan pulau mutiara itu, Samuel Somerville mencuri perhatian wargamaya apabila wajahnya dikatakan mirip jutawan kosmetik berjaya, Datuk Seri Aliff Syukri.

Menerusi laman sosial Twitter, seorang pengguna berkongsi sekeping foto Somerville sedang memasuki padang untuk beraksi bagi merebut Piala Edy Rahmayadi 2020 menentang pasukan PSMS Medan.

” Aliff Syukri jadi penjaga gol Pulau Pinang sekarang”, tulis pengguna itu menerusi satu kicauan.

Namun apa yang tambah menarik adalah kicauan tersebut turut mendapat perhatian Somerville yang juga merupakan bekas penjaga gol pasukan Harimau Selatan, JDT.

” Kalau boleh tag lah saya,” tulis penjaga gol berdarah kacukan England-Malaysia itu.

Malah ada seorang pengguna memberitahu Somerville bahawa wajahnya saling tak tumpah seperti Aliff Syukri.

” Ya, ramai orang beritahu saya perkara itu,” balas Somerville menerusi balasan kicauan.

Hasil tinjauan menerusi ruangan komen di Twitter, rata-rata wargamaya terkejut dengan wajah yang mirip itu dan ia mengundang pelbagai reaksi lucu.

” Nampak sama tapi bukan dia hahahaha,” tulis seroang wargamaya.

” Hahaha tertipu aku oi! Sekali pandang macam dia bila zoom bukan dia,” kata seroang wargamaya.

” Hahahaha habis kalau kalah semua team dia, dia amuk. Atas padang pun dia buat live video, dia tak lupa. Awas!!” usik seorang wargamaya.

” Mesti pakai glove LV tak pun Gucci,” komen seorang wargamaya lagi.

Sementara itu, menjengah akaun Instagram peribadi Datuk Aliff Syukri pula, jutawan kosmetik yang kini turut bergelar Youtuber itu berkongsi keratan artikel yang menyamakan wajah beliau dengan Somerville.

” Awak ni kejap nak jadi penyanyi, kejap nak jadi pelakon. Sekarang nak jadi goalkeeper plak,” tulis Datuk Aliff besertta gambar keratan artikel tersebut di ruangan Instastory beliau.



Sehingga sekarang, kicauan tersebut sehingga kini telah menerima hampir 10,000 ulang kicau dan 9,000 tanda suka daripada warga Twitter.

Sementara kicauan dari Somerville pula mendapat lebih 4,000 ulang kicau.

Somerville atau nama sebenar Samuel Jacob Somerville lahir 6 Ogos 1994 merupakan seorang pemain bola sepak kelahiran Inggeris berdarah keturunan Malaysia di mana kini bermain sebagai penjaga gol untuk pasukan Penang FA.

Beliau yang lahir di Bracknell England itu dan berketinggian 177cm itu pernah membuat penampilan bersama JDT II bermula pada musim 2015 sehingga 2019,

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : gempak

3 comments:

  1. Saya Anita dari Malaysia, saya mencurahkan waktu saya di sini karena janji yang saya berikan kepada Ny. Deborah Avant yang kebetulan adalah Allah mengirim pemberi pinjaman online dan saya berdoa kepada Allah untuk memberkati dia hari ini.

    Beberapa bulan yang lalu saya melihat komentar yang diposting oleh seorang wanita bernama Nesty Binti Steven dan bagaimana dia telah scammed meminta pinjaman online, menurut dia sebelum ALLAH mengarahkannya ke Mrs. Deborah Avant.
    Email: (avantloanson@gmail.com)
    WhatsApp: +6281334785906

    Saya memutuskan untuk menghubungi Steven Nesty Binti untuk mengkonfirmasi apakah itu benar dan untuk membimbing saya tentang cara mendapatkan pinjaman dari Nyonya Deborah, dia mengatakan kepada saya untuk menghubungi Lady. Saya bersikeras bahwa dia harus memberi tahu saya proses dan kriteria, katanya sangat mudah dari Ny. DEBORAH, yang perlu saya lakukan adalah menghubunginya, mengisi formulir dan mengirimkannya kepadanya, mengirimnya scan identitas saya. kartu, kemudian mendaftar dengan perusahaan setelah itu saya akan mendapatkan pinjaman saya. . Lalu saya bertanya, bagaimana Anda mendapatkan pinjaman Anda? Dia menjawab itu semua yang telah dia lakukan, yang sangat mengejutkan.

    Saya menghubungi Mrs. Deborah Avant dan saya mengikuti instruksi dengan hati-hati, saya memenuhi persyaratan mereka dan pinjaman saya disetujui, tetapi sebelum pinjaman dipindahkan ke akun saya, saya diminta membuat janji untuk membagikan kabar baik tentang Mrs. DEBORAH AVANT dan itulah mengapa Anda melihat posting ini hari ini untuk kejutan terbesar saya, saya menerima pinjaman saya sebesar Rp400.000.000,00. Jadi saya menyarankan semua orang yang mencari sumber tepercaya untuk mendapatkan pinjaman untuk menghubungi Mrs. DEBORAH AVANT via
    email: (avantloanson@gmail.com) atau
    WhatsApp: +6281334785906
    untuk mendapatkan pinjaman yang dijamin, Anda juga dapat menghubungi saya di Email saya: (lansamanita@gmail.com)

    ReplyDelete
  2. Halo,
    kami memberikan segala jenis pinjaman seperti pinjaman siswa, pinjaman hutang, pinjaman bisnis, pinjaman pribadi, dan lainnya. Apakah Anda mencari pinjaman yang mudah dan cepat? jika ya Anda berada di tempat yang tepat di mana Anda dapat menerima pinjaman dengan sukses tanpa penundaan lebih lanjut.

    Catatan: Semua Pelamar Baru Mohon Hubungi Via Email: zenithparkloanfunds@outlook.com

    Tuhan memberkati.

    ReplyDelete
  3. Data pribadi
    negara Indonesia
    Nama: Arif Hidayat
    Alamat: Jl.ds.lamangkona tawaeli
    Sudah dua tahun sekarang saya telah memberikan kesaksian tentang bagaimana saya meminjam Rp30 juta dari AVANT Loan Company dan beberapa orang meragukan saya karena tingkat penipuan online. AVANT Loan telah memberi saya satu hal lagi untuk tersenyum karena setelah menyelesaikan angsuran pinjaman bulanan yang saya pinjam sebelumnya, saya memohon kepada Ibu Deborah bahwa saya ingin pergi untuk ekspansi bisnis lebih lanjut sehingga saya menyerahkan tambahan Rp250 juta setelah melalui proses hukum saya. pinjaman disetujui oleh manajemen mereka dan saya menerima pinjaman saya dalam waktu kurang dari 2 jam di rekening bank BCA saya. Saya tidak memiliki tantangan dengan bank karena Bu Deborah dan tim manajemen pinjaman terbatas Avant telah dianggap sebagai pemberi pinjaman yang sah sehingga tidak ada masalah sama sekali.
    Untuk pinjaman apa pun, saya sangat merekomendasikan Avant Loans Limited hari ini dan selalu
    e_mail: [avantloanson@gmail.com]

    WhatsApp: +6281334785906

    Waalaikumsalam Warahmatullahi Wabarakatuh.

    ReplyDelete