Saturday, 3 April 2021

#BukitMertajam 32 ditahan dipusat hiburan langgar Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB)

 


Seorang ahli perniagaan bergelar Datuk Seri, pengembala lembu serta isteri yang mengandung lima bulan antara 32 individu yang ditahan di sebuah pusat hiburan di Pusat Perniagaan Gemilang di sini lewat malam tadi.


Kesemua mereka ditahan kerana mengingkari Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB) dalam serbuan yang diketuai Asisten Superintendan Johari Yahya daripada Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah bermula jam 12.05 tengah malam.

Sebahagian daripada mereka yang ditahan berhibur di pusat hiburan lewat malam tadi.

MalaysiaGazette difahamkan, lelaki bergelar Datuk Seri berusia 60 tahun itu ditahan bersama 17 individu ketika menyambut hari lahir -ke-40 salah seorang rakan wanita di sebuah bilik khas dalam pusat hiburan tersebut.

Manakala penjaga lembu serta isterinya pula ditahan bersama beberapa individu lain di dalam bilik berasingan.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad berkata, kesemua yang ditahan berusia lingkungan 20-an hingga 60 tahun.

“Pusat hiburan ini menempatkan beberapa bilik karaoke dan ada yang menganjurkan sambutan hari lahir.

“Selain itu terdapat juga insiden suami membawa isteri yang sedang mengandung untuk berhibur,” katanya ketika dihubungi semalam.

Tambah Shafee, kesemua mereka didapati melanggar perintah arahan PKPB manakala beberapa individu turut didapati tidak mendaftar MySejahtera.


Malaysia Gazette

1 comment:

  1. SAYA MENYAMBUT ANDA SEMUA DI HALAMAN INI
    INI CERITAKU

    Saya MURNI SANTI, Seorang wanita, ibu, saudara perempuan dan teman dari (Bekasi), Indonesia, saya adalah REAL ESTATE MANAGER dan saya telah mengalami banyak tekanan keuangan akhir-akhir ini, tidak ada yang mau meminjam kami uang untuk menyelesaikan proyek komersial kami yang telah dibangun beberapa bulan sekarang. Saya telah ditipu oleh beberapa perusahaan peminjaman palsu yang mengklaim sejumlah besar uang dari saya tanpa kami tidak menerima pinjaman.

    Saya frustrasi, suami saya mencoba yang terbaik dan membantu, saya akan bunuh diri karena rasa sakit itu, itu terlalu berat untuk ditanggung dan saya kehilangan semua harapan, sampai saya diperkenalkan dengan SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL sebuah perusahaan pinjaman yang disponsori oleh bank dunia itu sendiri.

    Saya memutuskan untuk mengajukan pinjaman dan memang menghubungi perusahaan, petugas bagian pinjaman mereka yang benar-benar memberi saya harapan dan mengatakan kepada saya untuk tidak khawatir perusahaan akan meminjamkan uang kepada saya, bahkan ketika jumlah yang saya butuhkan sangat besar, dan semua yang bisa saya berikan kepada mereka persyaratan yang merupakan beberapa informasi pribadi, yang saya lakukan.

    Saya menjalani semua proses, mereka berjanji untuk meminjamkan uang yang saya minta setelah mengonfirmasi bahwa saya memenuhi syarat untuk pinjaman, saya diminta untuk menunggu, yang sangat mengejutkan saya adalah pinjaman masuk ke akun saya dan saya mengkonfirmasinya .. Perusahaan kembali secara finansial dan keluarga saya baik-baik saja, ini membuat hidup saya lebih baik, saya bersyukur kepada Allah dan kepada SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL
    GMAIL ..... allglobalgrantloan@gmail.com

    UNTUK MENGHUBUNGI KU
    NAMA Perusahaan: SEMUA PINJAMAN HIBAH GLOBAL EMAIL Perusahaan: allglobalgrantloan@gmail.com. Perusahaan
    Whatsapp: +1(301)971-4445
    Nama Saya: MURNI SANTI
    Email Saya: murnisanti55@gmail.com

    ReplyDelete