Monday, 31 May 2021

Kelibat 'Lebai Kenit' Depan Masjid Di Balik Pulau


Video di https://www.kosmo.com.my/2021/05/31/kelibat-lebai-kenit-depan-masjid/?fbclid=IwAR0EkmClUwgD7v9hbVigPCTOFg1xPph_fdqph3gYfdTaMppbG_JVq2617MA

BALIK PULAU – Satu rakaman video yang memaparkan kelibat lembaga kecil seperti kanak-kanak memakai jubah dan serban serba putih di hadapan Masjid Kongsi di sini ular di media sosial sejak semalam.

Video berdurasi 18 saat itu dirakam kamera papan pemuka seorang pengguna jalan raya pada pukul 11.55 malam, Jumaat lalu.

Menerusi video itu, kelihatan objek menyerupai manusia kenit yang lengkap berjubah putih berada di tepi jalan.

Lokasi berkenaan merupakan kawasan perkampungan penduduk dan terletak berhampiran Pekan Kongsi di sini.

Rata-rata netizen mempersoalkan sama ada ‘lebai kenit’ adalah manusia, namun tidak mempunyai kaki dan tangan.

Kehadiran Lebai Kenit itu di kawasan tersebut dipercayai bukan kali pertama kerana ada pengguna jalan raya mendakwa pernah terserempak dengannya beberapa kali di kawasan sama.

Seorang pengguna media sosial mengesahkan perkara itu dan memberitahu, Lebai Kenit sememangnya wujud, namun tidak mengganggu penduduk dan pengguna jalan raya.

Sementara itu, seorang penduduk yang mahu dikenali sebagai Shahril, 32, mendakwa, kelibat itu merupakan seorang kanak-kanak yang bermain di tepi jalan bersama dua lagi rakannya.

“Saya dimaklumkan mengenai perkara ini oleh seorang kariah masjid selepas video (kehadiran Lebai Kenit) tular di media sosial.

“Kariah lelaki itu memaklumkan kumpulan kanak-kanak tersebut bermain pada waktu kejadian (video dirakam) kerana tiada kenderaan melalui kawasan berkenaan disebabkan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan,” katanya kepada Kosmo! di sini semalam.

Shahril memberitahu, kumpulan kanak-kanak itu dikatakan memilih bermain pada waktu malam kerana laluan tersebut lengang. -K! ONLINE

1 comment:

  1. Halo
    orang-orang baik saya di Asia, semoga ALLAH terpuji, nama saya Mahmud Simon, warga negara INDONESIA tetapi saya berbasis di sini di MALAYSIA; Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda semua tentang kebaikan Tuhan yang akhirnya membawa saya ke pemberi pinjaman yang baik ini melalui Ibu Nurliana Novi, pemberi pinjaman pinjaman yang benar-benar asli bernama Elina Johnson, direktur ALL GRANT ELINA JOHNSON LOAN , setelah saya ditipu oleh  pemberi pinjaman palsu, saya bangkrut, putus asa dan tidak tahu harus berbuat apa dan siapa yang harus dipercaya, kemudian dia datang dan memberikan senyum lebar di wajah saya sebagai kejutan terbesar saya. Saya tahu sebagian besar dari Anda juga pernah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percaya,

    Sekali lagi setelah saya mendapat pinjaman darinya, saya berinvestasi dalam bisnis dan saya melihat bahwa saya membutuhkan lebih banyak, saya terkejut ketika ibu memberi saya pinjaman lain selain pinjaman sebelumnya, orang-orang baik saya, saya telah melihatnya dan saya bagian dari pengalaman, hari ini hidup saya mendapat giliran baru berkat ibu Elina, ya mungkin Anda takut karena kesaksian palsu yang Anda dengar tetapi saya adalah saksi dan jika saya berbohong semoga ALLAH mengambil nyawa saya, saya ada orang jika Anda mau pinjaman asli dia adalah satu-satunya yang dapat Anda percaya,

    Nyonya Elina Johnson dari ALL GRANT ELINA JOHNSON LOAN hubungi saja dia hari ini melalui email: elinajohnson22@gmail.com »atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan lebih lanjut; mahmudsimon2@gmail.com, dan saran cara mengajukan pinjaman dari Ibu Nurliana Novi di nurliananovi96@gmail.com. Saya menunggu untuk mendengar kabar baik Anda sendiri, Terima kasih semua dan semoga ALLAH terpuji.

    ReplyDelete