Sunday, 6 June 2021

Polis siasat dakwaan MB Kedah ‘test drive’ kereta ketika PKP Penuh.



JURU – Polis membuka kertas siasatan ke atas Menteri Besar Kedah, Muhammad Sanusi Md Nor susulan dakwaan pandu uji (test drive) kereta baharu di Juru Autocity, di sini. semalam.

Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad berkata, siasatan itu dibuat selepas beberapa keping gambar menunjukkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Jeneri itu memandu uji sebuah kenderaan tular di media sosial.

“Kita akan panggil beliau serta pemilik pusat pameran berkenaan untuk siasatan lanjut

“Siasatan dibuka mengikut Seksyen 269 Kanun Keseksaan/ Peraturan 17(1) Peraturan-peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-langkah di dalam kawasan tempatan jangkitan)2021,” katanya kepada MalaysiaGazette hari ini.

Terdahulu tular beberapa keping gambar dalam laman media sosial menunjukkan Sanusi berada di sebuah pusat pameran kereta di Juru Autocity pada jam 6.30 petang semalam.


Gambar tular menunjukkan Muhammad Sanusi berada di sebuah pusat pameran kereta di Juru Autocity, Pulau Pinang semalam.

Hantaran yang dimuat naik pemilik Facebook, Nini Sirom itu turut menunjukkan Sanusi bersama individu dipercayai pekerja pusat pameran berkenaan melakukan pandu uji sebuah pacuan empat roda jenis Ford.

Mengikut hantaran tersebut, wanita berkenaan menegur perbuatan Sanusi serta pekerja pusat pameran berkenaan memandangkan memandu uji kereta ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) Penuh dilaksanakan adalah tidak wajar kerana ia melanggar SOP yang ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara. – MalaysiaGazette

https://malaysiagazette.com/2021/06/06/polis-siasat-dakwaan-mb-kedah-test-drive-kereta-ketika-pkp-penuh/

1 comment:

  1. Halo
    orang-orang baik saya di Asia, semoga ALLAH terpuji, nama saya Mahmud Simon, warga negara INDONESIA tetapi saya berbasis di sini di MALAYSIA; Saya ingin menggunakan media ini untuk memberi tahu Anda semua tentang kebaikan Tuhan yang akhirnya membawa saya ke pemberi pinjaman yang baik ini melalui Ibu Nurliana Novi, pemberi pinjaman pinjaman yang benar-benar asli bernama Elina Johnson, direktur ALL GRANT ELINA JOHNSON LOAN , setelah saya ditipu oleh  pemberi pinjaman palsu, saya bangkrut, putus asa dan tidak tahu harus berbuat apa dan siapa yang harus dipercaya, kemudian dia datang dan memberikan senyum lebar di wajah saya sebagai kejutan terbesar saya. Saya tahu sebagian besar dari Anda juga pernah menjadi korban penipuan, Anda tidak perlu repot lagi karena saya harus menyampaikan kabar baik dan satu-satunya pemberi pinjaman yang dapat Anda percaya,

    Sekali lagi setelah saya mendapat pinjaman darinya, saya berinvestasi dalam bisnis dan saya melihat bahwa saya membutuhkan lebih banyak, saya terkejut ketika ibu memberi saya pinjaman lain selain pinjaman sebelumnya, orang-orang baik saya, saya telah melihatnya dan saya bagian dari pengalaman, hari ini hidup saya mendapat giliran baru berkat ibu Elina, ya mungkin Anda takut karena kesaksian palsu yang Anda dengar tetapi saya adalah saksi dan jika saya berbohong semoga ALLAH mengambil nyawa saya, saya ada orang jika Anda mau pinjaman asli dia adalah satu-satunya yang dapat Anda percaya,

    Nyonya Elina Johnson dari ALL GRANT ELINA JOHNSON LOAN hubungi saja dia hari ini melalui email: elinajohnson22@gmail.com »atau Anda dapat menghubungi saya melalui email saya untuk panduan lebih lanjut; mahmudsimon2@gmail.com, dan saran cara mengajukan pinjaman dari Ibu Nurliana Novi di nurliananovi96@gmail.com. Saya menunggu untuk mendengar kabar baik Anda sendiri, Terima kasih semua dan semoga ALLAH terpuji.

    ReplyDelete